Personeelsfeest
Heinen & Hopman

PERSONEELSFEEST | 700 GENODIGDEN |
EXTERNE LOCATIE

Onvergetelijk personeelsfeest

Na het overweldigende succes van het bedrijfsjubileum 2 jaar eerder, mocht ik ook nu weer aan de slag voor Heinen & Hopman.

 

De opdracht voor nu luidde; organiseer een onvergetelijk en spraakmakend personeelsfeest, op maat, voor al onze medewerkers. Ofwel: ‘organiseer een tof personeelsfeest’.

 

 

Na een goed personeelsfeest kan je er donder op zeggen dat de werknemers zich op maandag weer vol enthousiasme op hun werk storten als ze (extra) gevoeld hebben dat ze gewaardeerd worden.

Wendy van de Beurcht | Eventprofessional

Personeelsfeest organiseren? Onderschat het niet.

Het organiseren van een personeelsfeest kan een belastende taak zijn. Onder grote druk moeten veel voorbereidingen worden getroffen, wordt vaak onderschat hoeveel tijd dit in beslag neemt én kunnen creatieve ideeën uitblijven. Dit waren dan ook de belangrijkste redenen voor onze opdrachtgever om mijn hulp in te schakelen.

Na het inventariseren van alle wensen, behoeftes en de belangrijkste pijlers tijdens een brainstormsessie, kon ik als creatief Eventprofessional aan de slag. In tegenstelling tot hun jubileumevenement op eigen terrein, 2 jaar eerder, werd dit keer gekozen voor een personeelsevenement op een externe locatie. De plaatselijke sporthal zou later een volledige metamorfose ondergaan om uiteindelijk als geschikte evenementenlocatie te kunnen fungeren.

Extern winnen is intern beginnen

Mensen willen ergens onderdeel van zijn. Het geeft identiteit. Een sterk merk begint altijd van binnenuit. Het begint altijd met een idee, een verhaal of een beweging waar mensen bij willen horen. Een bedrijf kan zich alleen ontwikkelen als het in staat is om mensen blijvend te inspireren en aan zich te binden. Dit is waar trots, waardering en saamhorigheid over gaat! En dit is precies wat opdrachtgever Heinen & Hopman als geen ander begrijpt.

Zij begrijpen dat een succesvol en onvergetelijk personeelsfeest (in)direct een positief resultaat kan hebben op de financiële prestaties van de organisatie. Heinen & Hopman ziet een personeelsfeest dan ook niet als een kostenpost, maar als een goede investering. Een investering in het belangrijkste kapitaal van de organisatie, namelijk in haar mensen.

Invulling van het personeelsfeest

Grote banners met prachtige foto’s van het jubileumevenement, twee jaar eerder, vormde de ‘arena’ voor dit personeelsevenement. Zo werden meteen mooie herinneringen gedeeld en werd een authentieke beleving gecreëerd in de om te bouwen sporthal.

Een hoofdpodium met een catwalk eindigend op een extra (klein) podium zorgde ervoor dat de artiesten de bezoekers extra konden betrekken tijdens hun optredens. Dit zorgde voor veel hilariteit, bleek later. Naast diverse live artiesten en het wederom inzetten van onze ‘geheime wapens’ , entertainment, culinaire hotspsots tot zelfs het serveren van het plaatselijke borreltje (Sonnema Berenburg) maakte dit personeelsfeest compleet!

Benieuwd? Bekijk dan hieronder de aftermovie van dit personeelsfeest: