Corporate
festival

Personeelsfeest | Corporate Festival | 4000 genodigden | 2 dagen | externe locatie

 

Corporate festival als onvergetelijk personeelsfeest!

Hoe toon je als organisatie dat je trots bent op al je medewerkers? Je organiseert een corporate festival als spraakmakend en onvergetelijk personeelsfeest! Dat moet Amarant Groep vast hebben gedacht toen zij de organisatie van het personeelsfeest voor 2017 op de agenda zette.

 

Toen ik  de opdracht kreeg om een spraakmakend en onvergetelijk personeelsfeest te bedenken, kreeg ik meteen een enorme adrenaline-boost! Ik kon niet wachten om te beginnen, dit is waar je als  Eventprofessional van droomt.“Dit is waarom ik doe, wat ik doe!”

 

 

Bij het kiezen van een partij zijn er een aantal eigenschappen waar deze aan moet voldoen. Volgens mij zijn dat onder andere; expertise, vertrouwen, creativiteit, maar ook snelheid.

Mauro de Leeuw | Parkmanager Amarant Groep Tilburg

Hoe organiseer je een spraakmakend en onvergetelijk personeelsfeest?

Saamhorigheid, trots en waardering waren de belangrijkste pijlers waaraan het personeelsfeest moest voldoen. Daarnaast wilde de opdrachtgever graag vernieuwen en ook de nieuwe generatie werknemers een spectaculair evenement bieden.

Festivals zijn al jaren mateloos populair. Kijk maar naar het succes van Lowlands, Pinkpop of bijvoorbeeld Extrema. Jong en oud vermaakt zich meerdere dagen op zo’n festival. Dus waarom niet deze vibe naar de zakelijke markt brengen en werknemers verrassen met foodtrucks, toffe artiesten en verschillende sferen? Een corporate festival is dus eigenlijk niets meer of minder dan een festivalformat voor de zakelijke markt. Klinkt goed toch!?

Een corporate festival biedt het vermogen om op unieke wijze mensen te verbinden met anderen en het aangaan van sociale verbanden bij collega’s en verschillende afdelingen. Daarnaast wil de ‘nieuwe’ generatie werknemers graag onderdeel zijn van (het liefst) succesverhalen. Het geeft ze identiteit. Deze ‘succesverhalen’ worden, inclusief foto’s & video’s veelvuldig (live) gedeeld met hun netwerk. Ik kan je vertellen..dat is gelukt. Hoe? Dat lees je verder op deze pagina.

Een corporate festival organiseren? Er komt veel bij kijken!

Na presentatie van het eventconcept, wat zeer enthousiast werd ontvangen door het comité, is vrij snel besloten om een 2-daags corporate festival te organiseren. Omdat de zorg voor de cliënten van mijn opdrachtgever uiteraard voorop staat en dus niet onderbroken kon worden. Het personeelsfeest, in de vorm van een corporate festival, vond daarom plaats op een dinsdag en een donderdag zodat een goede overdracht van teams mogelijk werd gemaakt.

Circa 80 uur voorbereiding, 2 dagen opbouw, circa 100 man op de dagen van productie en 1 nacht afbouw hebben geresulteerd in een geweldige samenwerking wat heeft geresulteerd in een onvergetelijk personeelsfeest voor de Amarant Groep.

De locatie werd volledig omgedoopt tot festivalterrein. Door de ligging, aan het water, straalt de locatie al een bijzondere en unieke sfeer uit, ‘the place to be’ voor een corporate festival. Ook de grootte van het terrein heeft flinke voordelen om de festivalvibe extra kracht bij te zetten. Op het terrein vond je namelijk verschillende sferen. Een rustig moment, even lekker happen, helemaal uit je dak bij de mainstage of zelfs je haren laten doen bij de hairdresser , het kon allemaal.

Op volle toeren met Ali B, DJ La Fuente & Mitch Crown

Wanneer je als organisatie saamhorigheid, trots en waardering hoog in het vaandel hebt staan moeten dit belangrijke speerpunten zijn tijdens het personeelsfeest. Om dat saamhorigheidsgevoel een extra boost te geven is het belangrijk het programma zorgvuldig samen te stellen. Zodat hierop ingespeeld kan worden en dat iedereen op creatieve wijze wordt verrast.

Binnen het programma was dan ook voor iedereen iets te ontdekken. Om de saamhorigheid te vergroten heb ik bewust voor een mainstage gekozen met een aantal superacts waar iedereen op los kon gaan. Ali B kreeg met zijn enthousiasme alle bezoekers van links naar rechts. Opgevolgd door top DJ La Fuente en MC Mitch Crown die het feest verder voortzetten en zorgden voor een spectaculaire afsluiting.

Een evenement met échte impact en bereik!

Echte impact en bereik creëren met de inzet van een evenement? Dit is hét schoolvoorbeeld! Het besef dat medewerkers het belangrijkste ‘kapitaal’ zijn van een organisatie, heeft mijn opdrachtgever als geen ander begrepen. Met de inzet van dit personeelsfeest hebben ze dan ook op ultieme manier hun blijk van waardering gegeven en ingespeeld op de saamhorigheid en trots.

Dat de medewerkers dankbaar en trots waren heeft onze opdrachtgever geweten ook! Na het plaatsen van de eerste paar foto’s en een korte video op Facebook, ontplofte heel de boel. Een stortvloed aan lovende reacties, shares & tags maakte dat het bericht maar liefst 135 x gedeeld werd en een organisch bereik kreeg van ruim 91.000 bereikte personen. Dat noemen wij nog eens impact en bereik door de inzet van een evenement! Geconcludeerd mag worden dat de doelstellingen ruimschoots behaald zijn! De organisatie is klaar voor de toekomst. Samen één krachtig team!

Benieuwd? Bekijk dan hieronder de aftermovie.

Corporate festival organiseren? Bekijk dan ook even deze pagina!